Difference between revisions of "Leden:0150075 - NRD N629"
m (Move page script moved page 0150075 - NRD N629 to Leden:0150075 - NRD N629 without leaving a redirect) |
m (Text replacement - "Onderwerp=" to "Onderwerp raadsnota=") |
||
Line 2: | Line 2: | ||
|Raadsvergadering=Leden:Raadsvergadering 2015/04/21 | |Raadsvergadering=Leden:Raadsvergadering 2015/04/21 | ||
|Nummer raadsnota=0150075 | |Nummer raadsnota=0150075 | ||
− | |Onderwerp=NRD N629 | + | |Onderwerp raadsnota=NRD N629 |
|Behandelaar=Henk van Ginneken | |Behandelaar=Henk van Ginneken | ||
|Beleidsterrein=Stedelijke ontwikkeling en ruimtelijke ordening | |Beleidsterrein=Stedelijke ontwikkeling en ruimtelijke ordening |
Latest revision as of 17:46, 11 April 2016
Eerste termijn
Voorzitter,
Al vele jaren een probleem voor aanwonenden en weggebruikers is de verbinding Oosterhout Dongen.
Gezond Burger Verstand is tegen doorsnijding van en versnippering van het buitengebied en en daarom moeten we een keuze maken uit verschillende trajecten die allemaal ongewenst zijn. Maar zo kan het ook niet langer.
Verkeer moet zoveel mogelijk de kortste Route kunnen nemen zonder gevaar en overlast voor onze burgers.
Om een goede doorstroming en veiligheid te waarborgen voor de langere termijn en de Westerlaan te ontlasten is er eigenlijk maar een goede variant. Dat is de bundeling zuid. Door hiervoor te kiezen kan het zwaar verkeer tussen Tichelrijt-Everdenberg en Vijfeiken hierlangs afgewikkeld worden zonder dat je er Dongen of Oosterhout mee belast.
Waar we wel allert op moeten zijn is dat we geen precedent scheppen voor een rondweg in Oosterhout, waardoor er hier weer overlast optreed en het huidige probleem verplaatst wordt.
Dan het probleem bij de aansluiting n629-A27 en niet te vergeten Oosteind alsmede het landbouwverkeer. Dit moet op een zodanige manier dat het landbouwverkeer veilig zijn weg kan vinden naar de akkers en bedrijven, zonder geconfronteerd te worden met fietsverkeer. Want zwaar landbouwverkeer en fietsers gaan niet samen.
Voorzitter, dan even over de aansluiting van de Provincialeweg. Dit moet een veilige kruising worden waar fietsers en landbouwverkeer veilig en gemakkelijk gebruik van kunnen maken. Tevens moet de Hoogstraat open blijven voor verkeer Oosteind-Oosterhout en de bedrijven bereikbaar blijven zonder grote omrijroute. Geen gemakkelijke opgave.
Gezond Burger Verstand kan pas na de m.e.r. procedure de gevolgen van een en ander overzien en dan een definitief besluit hierover nemen.